Hej medlemmar,
Styrelsen arbetar intensivt med att sätta sig in i alla rutiner och att strukturera upp BRF Björkhem på bästa möjliga sätt för alla boende. Överlämningen från den avgående styrelsen är inte komplett, och det finns därför frågor som vi arbetar med att få klarhet i.
Vi vill informera om att styrelsen har en ny e-postadress: [email protected].
Den tidigare e-postadressen är inte längre aktiv, och vi ber er använda den nya adressen för all kontakt.
Inom kort återkommer vi med information om ett extra långt expeditionstillfälle i föreningslokalen på Björkhemsgatan 51, där vi kan bemöta frågor och funderingar.
Styrelsen arbetar just nu bland annat med ekonomiska frågor tillsammans med SBC och med HSB gällande nuvarande avtal och projekt. Vi följer upp aktiva ärenden och säkerställer att alla myndighetskrav följs korrekt.
Ärenden som rör uthyrning av lokaler och parkeringsplatser är tillfälligt pausade, då underlag saknas. Dessa startar upp igen efter jul och nyår när rutiner är på plats.
Felanmälningar sker som vanligt till HSB, jourärenden till Securitas, och ekonomiska frågor till SBC.
Nyckelhantering, andrahandsuthyrning, störningsärenden samt frågor om tidigare ärenden skickas till den nya styrelseadressen.
Egrannar används endast som informationskanal och kan inte användas för att kontakta styrelsen.
Vi återkommer snart med datum för det utökade expeditionstillfället.
Tack för er förståelse och ert tålamod. Eftersom vi saknar ronderingar är det viktigt att ni felanmäler direkt till HSB, så att åtgärder kan sättas in snabbt.
Takprojektet är i slutfasen. Styrelsen har anlitat en konsult som säkerställer en korrekt överlämning till BRF Björkhem. Frågor om detta kan tas upp vid expeditionstiden.
Med vänliga hälsningar,
Styrelsen, BRF Björkhem

